Putování Montessori třídy při ZŠ Na Habru započalo v zasněžených krajinách Antarktidy a Arktidy. Vlastně to odstartoval jednoduchý kvíz: Kolik tučňáků sežere lední medvěd během dne? Pokud jste začali aktivovat své šedé buňky mozkové a odhadovat počty tučňáků, tak je třeba drobné nápovědy – kde leží Antarktida a Arktida a kdo na ní skutečně žije? No, a pak už se chytnete, stejně jako děti.
Úvodní povídání o jednotlivých kontinentech proběhlo nad mapou světa ještě společně ve škole. A pak si žáci vybrali světadíl (či jeho část), který je zaujal, dostali jednoduchý pracovní list jako malý návod a pustili se do zpracování svého projektu s využitím encyklopedií, map, pohledů, obrázkových knih, dokumentů, suvenýrů z cest či ochutnávek exotických plodin. Ale to vše již ze svých domovů s pomocí rodičů a konzultací s průvodkyní na on-line výuce. Až půjdete po ulici a uslyšíte odněkud se linout rytmy africké hudby, argentinského tanga, indiánský válečný pokřik nebo kolem vás prolítne bumerang, s největší pravděpodobností poblíž bydlí žáček Montessori, který bádá, zkoumá… a řídí se mottem „Pomoz mi, abych to udělal sám“.
Průvodkyně Lucie Westfálová dodává, na co se ještě děti mohou těšit při své „cestě okolo světa“: „Čeká nás vyprávění o baobabu, tukanovi, o králi zvířat – lvu, o varanu komodském. Mimochodem víte, že tento největší žijící ještěr je běžně nazýván komodským drakem?“
Projekty dětí jsou sice běh na delší trať, ale ochutnávku z jejich průběžné tvorby můžete zhlédnout na fotkách. Jsou na nich i dva zástupci africké fauny. Ti na tričku se nepočítají! Najdete je?
Krásné dny všem!