Věkově smíšené skupiny dětí a spolupráce mezi nimi, to jsou jedny ze základních principů Montessori pedagogiky. Koncem února si mohly děti u nás v Montessori vyzkoušet vzájemnou spolupráci i napříč prvním a druhým trojročím. Třeťáci na týden zavítali do svého budoucího působiště ve druhém trojročí, kde je výuka již vedena trošku jinak. Samostatnou práci na týdenním plánu a aktivní účast na prezentacích učiva zvládli všichni. Poznali nové kamarády a ke konci týdne svorně konstatovali že se těší „nahoru“.
Šesťáci, jakožto nejstarší „mazáci“, v tu samou dobu pečovali v prvním trojročí o děti ze školičky – budoucí prvňáčky, kteří se zase přišli podívat, co je za rok ve škole čeká. Novoprvňáčci po počátečních rozpacích nakukovali současným prvňáčkům pod ruce, aktivně se zapojovali do výuky a odcházeli s úsměvem i s nějakou tou drobností na památku. Pro starší žáky byla zase odměnou vlastní zkušenost, že něco nového se naučit je super, ale dokázat předat své znalosti a dovednosti dál, to už je mistrovství.