První polovinu školního roku žáci z Montessori tříd zakončili projektovými dny na téma české státnosti. Děti z prvního trojročí si povídaly o státních symbolech a o historii vzniku české hymny. Informace zpracovávaly formou lapbooků (tj. knih složených z mnoha interaktivních prvků – skládaček). Děti z druhého trojročí vytvořily povedené pexeso českých vynálezů, kvíz k naší vlajce, omalovánku státního znaku, křížovku slavných Čechů, nebo katalog cestovní kanceláře zahrnující české památky UNESCO. Žáci vyšších tříd secvičili pro 1. trojročí divadelní hry „České nebe“, „Pověst o praotci Čechovi“ a natočili rozhovor s “Tomášem Edou Masarykem”.
„Věříme, že se děti nejvíce učí prožitkem, bádáním, týmovou spoluprací, různým vyráběním a manipulací s pomůckami. Maria Montessori tento princip nazývala Ruka a intelekt. Věřila, že co neprojde rukou, nebo jinými smyly, nemůže být v hlavě. A naopak, že ruka je to, co (poháněno hlavou) něco tvoří. Jistě by z nás měla radost,“ dodává průvodkyně Lucka Matějková.