Maria Montessori říkávala, že co neprojde rukou či jinými smysly, není v mysli. Děti, které používají při vzdělávání ruce a mohou manipulovat s různými materiály, přetvářet je či tvořit své vlastní, rozvíjejí intenzivněji i svou psychiku a intelekt. Proto v Montessori klademe důraz na nejrůznější rukodělné činnosti, práci v dílně s nástroji, vaření v kuchyňce či práci na zahradě.
Letos se například děti z druhého trojročí pustily do výroby zástěrek do kuchyněk pro své mladší spolužáky. Na vlastní kůži si ověřily, že u šití platí „dvakrát měř a jednou stříhej“. Naučily se zažehlovat tkanice, zapichovat špendlíky do látky a v neposlední řadě i šít na opravdovém šicím stroji. V „tvrdých“ dílnách si v průběhu školního roku děti vyzkoušely vyrobit třeba stojánek na fotku, svícínek, „štokrli“ nebo nyní společně vytváří pracovní stolečky do výuky. V kuchyňce si zase děti mohly pochutnat na vlastnoručně uvařené bramboračce, zapečených těstovinách či výborném zákusku.