Přeskočit na obsah

V Montessori učíme tandemově

Angličtině se v hořickém Montessori vyučuje již od první třídy. Výuka jazyka je z velké části postavena na čtení a poslechu s porozuměním. Již malí třeťáci začínají číst zjednodušené anglické knihy a následně si píší deníky a povídají si o obsahu s průvodkyněmi. Od druhého trojročí se žáci pravidelně každý týden setkávají s rodilým mluvčím Petem Boldrinim.

Letos jsme také naplno rozjeli ve třetím trojročí moderní výukovou metodu CLIL (Content and Language Integrated Learning), která kombinuje studium cizího jazyka s odbornými předměty. Například téma světadílů a oceánů probírané s Denisou Kvapilovou v kosmické výchově, souběžně žáci prohlubují v anglické konverzaci s Magdou Vaníčkovou. Nebo při programování microbita (informatika) s Honzou Šaršonem žáci zároveň dostávají informace od Peta, který s nimi jejich postupy konzultuje v angličtině. Učíme tandemově, propojujeme předměty a pravidelně komunikujeme v obou jazycích.  A co teprve, až se sedmáci rozmluví více v němčině a španělštině. To bude jízda!